INTERVJU #6: Ralmo

Isus.


1. Sta novosadski Isus radi ovih dana?

Huh... To je mozda najneprijatnije pitanje na ovim prostorima jer velika vecina radi sta god da prezivi. To i ja radim... Prezivljavam... Na svaki nacin koji mogu da smislim samo da ne parazitiram ni od koga.


2. Roll`N`Rap nekad i sad, sta se sve promenilo od osnivanja grupe pa do danas?

Au joj, promenilo se sve sem nacina zivota, i Gurua i mene haha. Pa to je sve jos davno pocelo, mislim da je 2004. ili 2005. bila kad sam ja upoznao doticnog Klepa (Clap-a). Do tog momenta bio sam klinac buntovnik kom je san bio da repuje ali apsolutno nisam znao nista o tome sem da mi zvuci dobro. Onda sam od istog tog, doticnog Klepa, dobio par diskova sa muzikom, jer je tad jos internet bio dial-up, i tu izmedju gomila i gomila stranog repa su bile njegove pesme sto je snimio sa svojim bratom. Malo je reci da sam bio odusevljen kad sam cuo tadasnju grupu "Rampage" koju su cinili Klep i njegov brat. I onda sam se ja odvazio da mu pustim svoja prva 2 pokusaja pesama. Tada su jos bili mp3 plejeri i secam se scene gde mu dajem jednu slusalicu i nalazim svoju prvu pesmu i pustam je. Njegovo skoro momentalnog menjanja izraza lica i posto je pazljivo poslusao moje prve 2 "pesme" je resio da mi kaze da ne radim to kako treba jer nisam imao ni odgovarajuce programe, ni opremu za usnimavanje, a kamoli znanje o samom repu. Tako da me je taj doticni momak (sad gej programer ili web dizajner) naucio kako da zapravo repujem. Da probam najslikovitije da objasnim: Ako rep posmatramo kao matematiku, on je covek koji me je naucio da sabiram, oduzimam, mnozim i delim. OSNOVE. I tek kad covek zna osnove, moze da gradi dalje svoj rep. Tako sam i ja poceo, pa se upoznao i pobratio sa grupom "Visha Sila". Tu grupu su cinili Hogar i Cachba, i manje vise smo se znali iz grada. Pocinjali smo sve vise da saradjujemo i krademo Bogu dane pa smo ukapirali da sam zapravo i ja u toj grupi. Hogar je u to vreme (2005.) imao neke veze sa nekom radio emisijom koja je organizovala zurku i on nam je sredio prvi nastup... Rec "prelozili" nije dovoljno jaka da opise kako smo tek tada poceli da posmatramo nas rep. I to ne samo mi... Naravno, posto nam je bio prvi nastup dosli su drugari sirom grada da podrze, a neki od njih su i sami zeleli to da rade. Tako da je, na tom prvom nastupu, medju publikom 1. aprila, 2005. godine u kaficu "Foxtrot" bio i Guru sa kojim sam se jos od malih nogu znao i druzio. I on je tu ustvari zapravo resio da i on to zeli vise od bilo cega drugog. Poceli smo nas 4 MC-a sa podrskom ChikaDoo-a, koji nam je pravio instrumentale, da snimamo kod mene na gajbi i to smo zvali studio "Roll'n'Rap", jer nam je to bio nacin zivota. Samo smo rolali i repovali gde god i kad god bili. Kako je vreme prolazilo neki su prerasli repovanje, neki su prerasli mene (u smislu, pun im je kurac bio mojih sranja) i onda se "Roll'n'Rap" grupa svela na Gurua, ChikaDoo-a i mene. Vec sam u picku materinu oduzio, kao da knjigu pisem, jebote...Uglavnom, od tada su kroz Roll'n'Rap grupu prosli Jovica Radlovacki Masta (producent i MC), Sasa Medic (zenski mc), Igor Susic Harper (MC) i Darko Batic Djare (MC). Medjutim ja sam toliko tezak za trpeti da su svi napustili grupu sem Gurua. I za sve to vreme, znaci to je vise od 10 godina sigurno, grupa Roll'n'Rap nije zaradila ni dinara od muzike. U skoro 90% situacija su nam problemi bili i  oko cuge, a dovodili smo im na stotine ljudi. Jebiga... Mladi, ludi i zaljubljeni u to sto smo radili. Nista nam drugo nije ni trebalo. Neverovatno je da mi vecinu pesama koju smo izvodili nikad nismo ni snimili, a nastupali smo sa tim pesmama skoro svaki mesec. I tako godinama, iz kafana sa binama napravljenim od drvenih paleta do toga da smo bili predgrupa Prti BG-u i Juice-u u Amneziji. I evo sad, tu smo, gde smo... Guru i ja nastavljamo sagu dugu vec preko 10 godina sto se tice grupe "Roll'n'Rap". Ali takodje, moram reci da svako ko je ikada bio clan grupe "Roll'n'Rap" i dalje zivi taj nacin zivota. Jer "Roll'n'Rap" to i jeste. Vise je nacin zivota nego ime rep grupe.


3. Stek studio?

"Stek" studio je slicna prica kao "Roll'n'Rap" ali pokrenuta od strane Vuka Jankovica Bulcha. To je u nekom periodu kada je vec i Guru morao malo da ispauzira od mene i mojih sranja pa smo Fox, Djare, Bulch, Jovica, Andra i ja zapoceli pricu oko "Stek"-a ali kao celokupne organizacije, ne samo studija, mada sto se muzike tice trenutno svi u "Steku" radimo na svojim projektima. Jovica i Skele rade svoje, Indijanac Djons mladi kida za podmladak, Ludi Srbi od nedavno snimaju kod nas i usput svi radimo na nekom zajednickom tejpu ili sta god to ispalo do kraja, znaci, "Stek" organizacija radi punom parom. Mozete da nas kontaktirate za bilo sta da vam treba. Bukvalno... Snimanje, spot, mix i master, pisanje textova, pravljenje instrumentala, prostor za photo-session, ucenje osnova tehnike repa i bitmejkinga, skola glume, tetoviranje, predstave, muzika za filmove (zelja nam je da se na sto vise frontova borimo za raznorazne prelepe stvari koje nam hrane dusu). Uskoro pocinjemo i sa emisijom koja ce ici live-stream i dodatno cemo kaciti snimak svake emisije na "Stek" kanal na Youtube-u.


4.Saradjivao si sa dosta ljudi, sa kim je uvek kvalitetna bleja za vreme snimanja?

A i to jebi ga, nije samo do ljudi sa kojima si za vreme snimanja. Uvek je neka zivotna situacija, da ne kazem problem, u glavi ili nesto slicno. Nebitno kome. Tako da, zavisi sve od trenutka ali svakako ako moram neke da izaberem, izabrao bih brata Bulcha, brata Gurua i celu Kliku (sem Mixe_Admina i Kumele Zivele jer su oni konstantno u teranju).


5. Novi Sad kao plodno mesto za stasavanje kvalitetnih MCijeva, sta to ima hladni sever sto nemaju ostali gradovi?

"Novi Sad kao plodno mesto"? Ne znam da li bih se slozio sa tim... Svako mesto je plodno za rep ako tu imas ljude koji su spremni da nauce da slazu slogove po ritmu.





6. Tvojih TOP3 NE REP albuma svih vremena?

Korn - "Issues",Prodigy - "The phat of the land",Body Count - "Body Count".


7. Pratis li domacu scenu, ko od mladjih nada moze da obelezi 2018tu?

Moram priznati da jako slabo pratim jer sam "hejter". To se tako valjda zove, nisam siguran... 2018. ko moze da obelezi? "Stek" i Klika.


8. Rizle ili blantovi?

Crni "Smoking" 100s, naravno (toliko postujem, volim i cenim taj papir da sam ga istetovirao).


9. Poruka za nadrogiranu omladinu?

Ovo je bas bas bas presirok pojam. Odgovor bi mogao da bude duzine omanje knjige. Ali, aj da probam ukratko: NADROGIRANA OMLADINO, VASA LJUBAV/POTREBA/HIR DA SE DROGIRATE NE SME DA UTICE NI NA KOGA SEM NA VAS. TO JE POD 1. POD 2. AKO NESTO RADITE, RADITE TO KAKO TREBA. SAMO PICKICE RADE STVARI POLOVICNO - ILI CEPAJ DO KRAJA ILI NEMOJ AKO NE ZNAS ILI NE SMES.


10. I za kraj planovi za buduci period, mozda neki album,tejp?

Svasta je bas u planu za 2018. godinu. Radimo "Stek" mixtejp, Guru radi solo projekat, Bulch radi svoj solo projekat i ja koji radim svoj projekat ali planiram ga vec jace od 10. godina tako da.... Ko zna. Pratite nas, iznenadicemo vas svakako.




Ralmo FB: https://www.facebook.com/madafakindzizs
Roll `n` Rap YT: https://www.youtube.com/channel/UCZ_E6E1F5LYbII0cdn-nRuQ/videos
Stek Studio FB: https://www.facebook.com/StekNS/
Stek Studio YT: https://www.youtube.com/channel/UCPxzKa4A-4IP1P1OgWClmBw/videos
Stek Studio IG: https://www.instagram.com/shtek_studio_officialares/
Studio La Haine FB: https://www.facebook.com/StudioLaHaine/

Коментари

  1. Цујо, колико опширан смем да будем у коментарима на ово што сам прочитао?
    На комплетан текст ми сузе очи, а "хејтер" - мислим стварно - ко кога? Требало је више да Те ангажујем за превођење и око кућице. Наравно да би то тражило и више напора са моје стране. Треба да обновиш слику која постоји о Теби. Јеси ли вршњацима признао какве куваре проучаваш? Наводно. Или се не усуђујеш. Како гласи скраћеница за Твоју формалну стручну квалификацију? На крају крајева - "СВЕ ЋЕ ГИ РАНИШ"!!!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови